رفتن به محتوای اصلی
۹ اسفند, ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۸

نگاهی به مصوبات هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم

 آنچه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم گذشت؛ از تصویب متمم بودجه 1401 سازمان‌های تابعه شهرداری تا اهمیت تسریع در نهضت پارکینگ سازی
در هفتاد و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم تصویب متمم بودجه 1401 سازمان‌های تابعه شهرداری انجام و بر اهمیت تسریع در نهضت پارکینگ‌سازی تاکید شد.

به گزارش شهرنیوز، هفتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در ساختمان شهید باکری در حالی برگزار شد که 16 لایحه ازجمله متمم‌های سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری مورد بررسی قرار گرفته و به رأی گذاشته شد.

جلسه با اصرار بر  نامه فرمانداری در اعتراض به مصوبه شورای اسلامی شهر قم متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی کار خود را آغاز کرد که با پافشاری کمیسیون برنامه‌وبودجه بر مصوبه، این لایحه تصویب شد.

حسین اسلامی رئیس شورا نیز این لایحه را  به حق دانست و تأکید کرد: دانشگاه آزاد می‌تواند از این تخفیف بهره‌مند شود.

سپس نامه فرمانداری در اعتراض مصوبه دیگری متعلق به مجمع عالی حکمت اسلامی مورد بررسی قرار گرفت که با توضیح صابری رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مبنی بر مشابهت این نامه با نامه قبل با اصرار شورا مصوب شد.

همچنین نامه فرمانداری در اعتراض به یک مصوبه درباره مالکیت حقیقی نیز با اصرار شورا تصویب شد.

نهضت پارکینگ سازی در شهرداری متوقف نشود

سپس لایحه  اخذ مجوز تفویض اختیار انجام فرایند برگزاری مناقصه  پروژه احداث اسکلت پارکینگ طبقاتی و تجاری بنفشه مطرح شد و صابری اظهار داشت: سابقه مجموعه مشخص است و سرمایه‌گذار قبلی خلع شده و دنبال سرمایه‌گذار جدید هستیم که از شهرداری انتظار می‌رود این پروژه را  سریع‌تر تعیین تکلیف کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم نیز در تشریح این پروژه تصریح کرد: عرصه این پروژه در حدود 4 هزار مترمربع مساحت دارد که با توجه به کمبودهای سرانه‌های فرهنگی، فضای باز و فضای سبز در آذر می‌تواند در جبران سرانه‌ها بسیار تأثیرگذار باشد.

سید محمدحسین دهناد با مقایسه شهر قم با سایر شهرهای مشابه گفت: این عرصه باید با فضاهای پیرامونی دیده شود تا فرصتی باشد تا فضاهای پیرامونی آن احیا شده و بخشی از کمبودهای منطقه را جبران کند.

وی ادامه داد: بخشی از کار را میراث فرهنگی شروع کرده و این فرصتی است که این پروژه از حالت ناایمنی که طی 10 سال گذشته داشته خارج شود و بر همین اساس ردیف بودجه مشخصی نیز به آن اختصاص داده شده است.

دهناد با توجه به شرایط ناایمن پروژه از شهرداری درخواست کرد عملیات احداث اسکلت پارکینگ هر چه سریع‌تر آغاز شود.

 روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم نیز بر ایمن‌سازی عرصه پروژه اصرار کرد و گفت: یک دهه است که مردم این منطقه از شرایط این محدوده گلایه به حق دارند که باید هر چه سریع‌تر رفع شود.

حسین اسلامی نیز ساخت پارکینگ را جاذب سفر دانست و تأکید کرد: نباید طراحی این عرصه به نفع تجاری‌ها باشد و باید طرح فرهنگی در آن اجرا شود.

اما رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر بر ساخت پارکینگ اصرار کرد و گفت: ساخت پارکینگ همیشه دغدغه شورا بوده و همچنان کمبود پارکینگ داریم و این جبران در شهرداری شروع‌شده و نباید جلوی آن را بگیریم.

محسن محرری تأکید کرد: در سطح طرح نیاز به بازنگری داشته و کاربری‌های متناسب با امکان تاریخی طراحی شود، به‌نحوی‌که تعداد پارکینگ‌ها کم نشود و الگوی مشابه آن را در پارکینگ چهارسو داریم و یک الگویی بوده که با تأخیر به بهره‌برداری رسید اما 400 پارکینگ به منطقه اضافه‌شده است.

مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری برای آماده‌سازی شهر برای ایام نیمه شعبان اذعان کرد: این منطقه از حیث فرهنگی محروم است و ایده خوبی برای این عرصه مطرح‌شده و چون از مناطق قدیمی شهر بوده و ظرفیت‌های بالقوه‌ای خوبی داشته که به پارکینگ نیز نیاز دارد تا ظرفیت فرهنگی منطقه مورد استفاده قرار گیرد و بتوانیم بیشترین بهره را در جبران سرانه‌ها داشته باشیم.

عباس حلوایی زاده معاون فنی عمرانی شهرداری قم نیز در دفاع از اجرای اسکلت پارکینگ مجتمع تجاری بنفشه خاطرنشان کرد: عرصه پروژه به  خاطر گودبرداری  ناایمن شده و ما نگران هستیم و این لایحه برای اسکلت بوده تا گود فعلی ایمن شود که بعد در زمان مناسب طرح مناسب با منطقه ارائه‌شده و می‌توانیم در طرح کلی آن بازنگری کنیم.

برای مدیریت هزینه در تملک پروژه‌ها مردم‌داری موردتوجه باشد

در ادامه جلسه نیز تملک آخرین ملک پروژه بسط شرقی مورد بررسی قرار گرفت و امراللهی بیان کرد: ملک 240 متر به مبلغ متری 40 میلیون تومان بوده و اعیانی آن 207 متر است و درکل 12 میلیارد و 928 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر یادآور شد: شهرداری مراحل تملک و پرداخت را در کمترین زمان انجام دهد تا بتوانیم عرصه را در اختیار پیمانکار قرار دهیم و پروژه آزادسازی شود.

حجت‌الاسلام استقامت عضوی شورای شهر تملک در پروژه‌ها را کاری بسیار زمان‌بر و سخت دانست و بیان کرد: موضوع مردم‌داری و تعامل با مردم بسیار سخت و باید موردتوجه قرار گیرد و باید از پیش برای آن برنامه‌ریزی کنیم تا نخواهیم هزینه بیشتر بدهیم.

 در ادامه جلسه حسین صابری لایحه مجوز متمم بودجه سال 1401 سازمان‌های تابعه شهرداری را مطرح کرد و  با  اکثر آرا تصویب شد.
متمم بودجه سال 1401 سازمان‌های تابعه شهرداری تصویب شد.

به صورتی که متمم  بودجه سال 1401 سازمان اتوبوس‌رانی با 21 درصد افزایش، متمم  بودجه سال 1401 سازمان تاکسیرانی با 34 درصد افزایش، متمم بودجه سال 1401 سازمان پایانه‌های مسافربری با 25درصد افزایش، متمم  بودجه سال 1401سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با 16 درصد کاهش، متمم بودجه سال 1401 سازمان توسعه و عمران بدون تغییر، متمم  بودجه سال 1401 سازمان میادین میوه و تره‌بار با 20 درصد افزایش، متمم  بودجه سال 1401 سازمان آرامستانها با 8 درصد کاهش، متمم  بودجه سال 1401 سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با 7درصد افزایش، متمم بودجه سال 1401 سازمان مدیریت بر پسماند با 11 درصد افزایش، متمم بودجه سال 1401 سازمان آتش‌نشانی با 14 درصد افزایش، متمم بودجه سال 1401 سازمان زیباسازی با 20 درصد افزایش و متمم بودجه سال 1401 سازمان پارک‌ها و فضای سبز نیز با 9 درصد افزایش تصویب شد.

انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DyN4